Thuisloket online

Dringend een attest of uittreksel nodig, maar lukt het niet om naar het gemeentehuis te gaan? Geen paniek, want vanaf nu hebben we een thuisloket! Daarmee kan je op ieder moment van de dag je attest of uittreksel aanvragen. Sommige krijg je een paar minuten later al in je mailbox. Een serieuze tijdswinst!

 

Radicaal digitaal. Het was een van de belangrijkste beleidsitems van dit bestuur en daar maken we werk van. Zo zijn we momenteel aan een online reserveringssysteem voor onze culturele infrastructuur aan het werken, lanceren we nog dit jaar een Anzegem-app en breiden we nu ook ons e-loket uit. Dat wordt een echt THUISLOKET.

Je kan voortaan zonder verplaatsing, 24 op 24 en 7 op 7, tientallen attesten en uittreksels opvragen. Het merendeel wordt – op een veilige manier – direct afgeleverd. Zo hoef je je dus niet meer aan te passen aan de openingsuren van het gemeentehuis. Een serieuze tijdswinst toch?

Ook aanvragen van professionele gebruikers zoals notarissen en advocaten kunnen volledig digitaal afgewerkt worden.

Gemeente dichter bij de burger
We willen natuurlijk dat iedereen mee kan en daarom voorzien we voldoende ondersteuning. In het hoofdgemeentehuis, het Sociaal Huis en in de bibliotheken helpen we je graag op weg. Op www.anzegem.be/thuisloket geven we in een filmpje meer uitleg over hoe je het thuisloket moet gebruiken. Geen computer of identiteitskaartlezer? Spring dan gerust eens binnen in de bib. Daar kan je gebruik maken van hun computer en lezer. Daarnaast voorziet het Sociaal Huis in het najaar ook een opleiding voor senioren.

Filmpje
Wil je zien hoe het moet? We maakten een filmpje zodat je stap per stap kan volgen.

 

www.anzegem.be/thuisloket

Aangemaakt op: 05/07/2017