Richtlijnen - Samen hokken om te blokken

 

Locatie

  • Deeltijds Kunstonderwijs Anzegem, Landergemstraat 1
  • Het lokaal recht tegenover de regiekamers en de rechter torenklas is ter beschikking gesteld.

Wat vooraf gaat aan studeren in de Ansold

  • Aanvraag via Jeugddienst. Aanvraag wordt gescreend en na akkoord wordt een vaste zitplaats toegewezen. Eigen mondmasker mee te brengen.
  • De bloklocatie is open van dinsdag 26 mei 2020 t.e.m. donderdag 25 juni 2020.
  • De deuren openen om 8u en sluiten om 18u30. Filip Veys (zaaltoezichter) doet sleutelpermanentie. 
  • Er is momenteel plaats voor 8 studenten. Bij de inschrijving wordt gevraagd naar de motivatie van de student. Er wordt voorrang verleend aan studenten die thuis geen plek/ goede omgeving hebben om te kunnen studeren.

Verplaatsing naar de studeerplek

  • Wie zich ziek voelt blijft thuis en verwittigt de Jeugddienst, volgens de overgemaakte richtlijnen.
  • Handen wassen voor je thuis vertrekt.
  • Ga je per fiets, step, te voet naar de studieplek, hou volgende afstand alsook in de fietsenstalling.
  • Kom je met de auto hou afstand op de parking en bij het zich begeven naar de Ansold.
  • Wie met het openbaar vervoer komt dient een mondmasker te dragen.

Betreden gebouw

  • Algemene regel: hou afstand 1.5m en pas de algemene hygiënemaatregelen (hand-, hoest- en nieshygiëne) toe.
  • Gebouw betreden = mondmasker aan.
  • Studenten komen binnen en gaan terug naar buiten via de in-/uitgang kant parking Torrebos en begeven zich via de trap naar de 1ste verdieping (muzieklokaal) of 2de verdieping (toren) naar de voorbehouden genummerde studeerplek. Volg de aangebrachte signalisatie in de gang. Begeef je op de 1ste verdieping in de gang in de aangeduide zone.
  • Er wordt geen gebruik gemaakt van de lift!
  • I.f.v. contact-tracing wordt er ter plekke een aanwezigheidslijst gelegd. Iedere student tekent met zijn eigen balpen de aanwezigheidslijst.

Studeerplek

  • Bij aankomst in het lokaal - handen ontsmetten met alcoholgel (voorzien op het stationnetje (tafel) in het lokaal) en doe je zelf meegebracht mondmasker aan.
  • Begeef je naar de voor jou gereserveerde genummerde studeerplek (tafel en stoel staan reeds reglementair opgesteld – laat deze staan). Er wordt een afstand van 1 tafel/10m² gehanteerd, waardoor het mondmasker af mag wanneer ze aan de werktafel zitten.
  • Rondlopen in het gebouw = mondmasker aan.
  • Zorg voor een regelmatige verluchting van de bureauruimte (frequentie: Idewe = min  2 x 15 min).
  • Gebruik uw eigen materiaal.
  • Rugzakken en handtassen moeten in gesloten toestand blijven in de nabijheid van de studeertafel.
  • Persoonlijk materiaal mag niet gedeeld worden.
  • Er is geen vestiaire aanwezig. Truien e.d. kunnen aan de stoel van de student zelf gehangen worden.
  • Toezicht gebeurd tijdens de week door de Jeugddienst. In het weekend wordt er gerekend op de verantwoordelijkheidszin van de studenten. Jeugddienst is telefonisch bereikbaar voor mochten er zich problemen voordoen.

Instructies circulatie studenten in het gebouw

  • Vermijd het elkaar kruisen in het lokaal (gebruik de voorziene doorgang) en in de gang. Indien geen andere mogelijkheid, houd afstand. Spreek onderling een voorrangsregeling af.
  • Gebruik trap 1ste en 2de verdieping – max 1pp op de trap - eenrichtingsverkeer (wie naar beneden komt, heeft voorrang) – hou rechts aan bij het naar beneden gaan (trapleuning) en hou links aan bij het naar boven gaan (trapleuning) - na verplaatsing handen wassen of ontsmetten.
  • Laat de deur van het lokaal zoveel mogelijk openstaan om veelvuldig aanraken te vermijden.

Instructies pauzes

  • Indien er naar buiten gegaan wordt, mag dit max. met 3 personen samen en met inachtneming van de 1,5m afstand.
  • Handen wassen voor en na nuttigen van een snack of maaltijd op de studeerplek. Picknicken buiten niet toegelaten.

Instructies toiletgebruik

  • Stelregel: 1 wastafel = 1 bezoeker, handen wassen voor en na toiletbezoek.
  • Er moet doorgespoeld worden met gesloten toiletdeksel.
  • De sanitaire blok bevindt zich op het gelijkvloers. Er is een ruimte voorzien voor de meisjes, een voor de jongens en 1 voor het personeel.
  • In de 3 ruimtes is er 1 wastafel beschikbaar => 1 bezoeker toegelaten.

Einde blokdag

  • Bij vertrek ’s avonds – werkplek (tafel, zit- en ruggedeelte stoel) reinigen met desinfecterende spray en nadrogen met papieren doekjes (voorzien op het stationnetje)).
  • Instructies vervoer zie 'verplaatsing naar het werk'.
  • Bij thuiskomst handen wassen.